RODINNÝ PENZION S RESTAURACÍ A MINIKEMPEM PRO REKREACI A TURISTIKU

NAPLÁNUJTE SI PĚKNÝ VÝLET PŘI POBYTU U NÁS:

Přírodní rezervace Stará Oleška a okolí

CO JE TU ZAJÍMAVÉHO:

V bezprostřední blízkosti pensionu Rosalka se nachází velký rekreační rybník a přírodní rezervace Stará Oleška. Je zde možnost si zapůjčit lodičku a z vodní hladiny sledovat rozmanité druhy vodního ptactva. Kolem rybníku lze vykonat příjemnou odpočinkovou procházku s možností se občerstvit. V letním období je možné se vykoupat, slunit se na travnaté pláži nebo se vydat na krátký výlet skalnatým údolím potoka Olešnička do Janské a zpět.

Po modré turistické značce se také můžete vydat dál lesem vzhůru do kopce, kde zanedlouho dorazíte na vlakovou zastávku Veselé pod Rabštejnem a odtud se vydat vlakem směrem na Českou Kamenici nebo na Děčín (výlet vlakem má tu výhodu, že se nemusíte omezovat při konzumaci alkoholických nápojů včetně piva - v České Kamenici i v Děčíně můžete ochutnat produkty místních malých pivovarů).

POPIS TRASY:

Od penzionu k rybníku jdete po silnici vpravo a na křižovatce opět vpravo. Po 800 m jste u rybníka. Pokud budete pokračoval dále po silničce, dorazíte k turistickému rozcestníku. Odtud se můžete vydat dále po žluté turistické značce skalnatým údolím Olešničky, na konci lesní stezky lze odbočit po silnici vlevo do Janské, dále do Srbské Kamenice a okruhem po zelené turistické značce zpět na Olešku.

VZDÁLENOSTI:

Rosalka - Olešský rybník800 m
Rosalka - Janská3 km
Rosalka - Veselé p. R. (vlak)2,5 km
Rosalka - Markvartice (bus)3,7 km
Rosalka - Janská - Srbská K. (okruh)8 km

UMÍSTĚNÍ NA MAPĚ:

Mapu zvětšíte kliknutím na logo MAPY.CZ

Přírodní rezervace Stará Oleška Přírodní rezervace Stará Oleška Přírodní rezervace Stará Oleška Údolí potoka Olešnička